CATATAN BUAT ADAM


Adam,
Kau adalah imam dan aku adalah makmummu,
Aku adalah pengikutmu kerna kaulah amir,
Pimpinlah tanganku kerna aku sering lupa dan lalai,
Seringkali aku tergelincir,
Bimbing dan bantulah aku dalam menyelami kalimah Allah,
Perdengarkanlah aku kalimah syahdu-Nya,
Agar duniaku sentiasa di jalan rahmat-Nya,
Tiupkanlah roh jihat ke dalam dadaku,
Agar aku tetap menjadi mujahidah kekasih Allah,

Adam,
Gunakanlah ketinggian akalmu 9,
Untuk membina kehidupan bersamaku,
Ku mendoakan agar Allah,
Sentiasa merahmati perjalanan hidupu,
Dan, menjadikanmu hamba-Nya yang kuat tabah
Serta terpelihara dari fitnah dunia,
Akhir kata coretanku,
Semoga kasih sayang antara kita sentiasa berbunga,
Semoga kau sentiasa merasa kerinduanku,
Tiada tempat yang terindah
Yang aku dambaka selain disisimu sampai ke syurga.

Salam sayang,
Hawa.




Comments

Popular posts from this blog

MADU KELULUT - WARNA, RASA, BAU, BUIH DAN KELIKATAN

MANFAAT MADU KELULUT UNTUK IBU MENGANDUNG

WARNA MADU KELULUT